Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży oraz efektywności uczenia się
Diagnozowanie dzieci w wieku od 0-6 lat oraz ukierunkowuje oddziaływania rodziców wspomagajacych rozwój
Wczesne diagnozowanie dzieci o cechach autystycznych oraz ukierunkowywanie pracy terapeutycznej
Ocenianie stopnia dojrzałości szkolnej dzieci 6-7 letnich:
badania przesiewowe i wstępne dzieci z klas "0" w przedszkolach
konstruowanie indywidualnych programów wspomagających oddziaływania korekcyjno - kompensacyjne wobec w/w grupy dzieci
Badania logopedyczne dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
Diagnoza dzieci ubiegających się o przyjęcie do klas integracyjnych. Koordynacja działań związanych z tworzeniem klas integracyjnych
Diagnozowanie uczniów z dydaktycznymi trudnościami
Diagnoza dzieci ze specygicznymi trudnościami w nauce (dysleksja rozwojowa, dyskalkulia)
Pomoc uczniom ze znacznymi opóźnieniami szkolnymi - diagnozowanie uczniów gimnazjum i wydawanie opinii do oddziałów przysposabiających do pracy
Opiniowanie nie promowania uczniów klas I - III, jako formy pomocy wspomagającej uczenie się
Badania przesiewowe wzroku i słuchu multimedialnym programem "Widzę" i "Słyszę"
Orzekanie o potrzebie nauczania indywidualnego, kształcenia specjalnego oraz wczesnego wspomagania rozwoju
Konsultowanie z rodzicami, wychowawcami, nauczycielami zaleceń postdiagnostycznych wspomagających efektywność edukacji, w tym określonych form pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkołach.